POCZTA    |   
    • Polski
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uniwersalny ciągnik szynowy typu UCS-40.01 jest samojezdnym, czteroosiowym pojazdem, z napędem realizowanym na drodze hydrostatycznej przeznaczonym do prowadzenia prac utrzymaniowych przy naprawach oraz budowie urządzeń kolejowej sieci trakcyjnej. Ponadto, przy użyciu żurawia hydraulicznego o udźwigu 44 ton może służyć on do stawiania fundamentów pod słupy trakcyjne. Ponadto może służyć do obsługi, konserwacji i napraw kolejowej sieci trakcyjnej przy pomocy zainstalowanych urządzeń: podestu ruchomego, dwuramiennego korektora położenia sieci, pantografu kontrolno-pomiarowego, pomostu stałego, rolki wypierania sieci.

Dane techniczne

Szerokość toru 1435 mm
Długość całkowita 18240 mm
Rozstaw czopów skrętu 12600 mm
Wysokość 4645 mm
Moc silnika napędowego 522 kW (653 kW)
Prędkość maksymalna 100 km/h
Sterowanie jazda z dwóch kabin sterowniczych
Maksymalny udźwig żurawia od 9 tm do 44 tm
Nośność skrzyni ładunkowej 15 t
Masa holowana z V=80 km/h 250 t

 

 

 

 

 

 

 

 

Platforma hydrauliczna wyposażona jest w dwa obrotowe stojaki na szpule oraz dwie rolki wypierające służy do naciągania przewodów tworzących sieć trakcyjna. Platforma posiada napęd jazdy, jest wyposażona również w agregat z silnikiem spalinowym służącym do zasilania hydraulicznego obrotu stojaków z bębnami, obrotu bębnów oraz podnoszenia rolek wypierających, a także do napędu prądnicy pozwalającej na oświetlenie platformy do pracy w nocy, ładowanie akumulatorów i podłączenie narzędzi elektrycznych. Sterowanie wszystkimi ruchami podzespołów roboczych platformy odbywa się na drodze radiowej.