Modernizacja rozjazdów kolejowych

10 września 2025

W ostatnich tygodniach sfinalizowaliśmy trzy zadania związane z przebudową rozjazdów kolejowych.

W województwie kujawsko-pomorskim zakończyliśmy przebudowę toru nr 1 w km 116+550 – 118+000 wraz z przebudową rozjazdów. Całość przebudowy zwiększy przepustowość linii kolejowej nr 33.

Prace prowadzone były w ramach zadań: „Odbudowa stacji Rypin na linii kolejowej
nr 33 na odcinku Sierpc – Brodnica”, realizowanego w ramach projektu KPO
pn. „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap II”
i trwały od 30 czerwca do 3 września br.

Dzień później zakończyliśmy prace na linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo. Zadanie ZRK-DOM polegało na zabudowie rozjazdów w technologii blokowej przy wykorzystaniu naszego dźwigu kolejowego Multitasker 1200 UIC.

Linia 360 od 2011 roku służy wyłącznie transportowi towarowemu – po modernizacji do Gostynia wrócą pociągi pasażerskie, dzięki czemu mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenia m.in. z Lesznem i Poznaniem. Składy będą mogły osiągać prędkość do 120 km/h w ruchu pasażerskim i 80 km/h w towarowym. Powrót pociągów pasażerskich na trasę planowany jest w pierwszym kwartale 2029 roku.

Prace były prowadzone w ramach zadania pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowle wraz z wykonaniem robót budowlanych w ramach projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo” realizowanego w ramach programu uzupełnienia lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+ do 2029 roku”. Program Kolej+ został uruchomiony przez Ministerstwo Infrastruktury i realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jego głównym celem jest zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego w Polsce poprzez uzupełnienie sieci kolejowej na poziomie lokalnym i regionalnym.

W dn. 28 lipca – 11 sierpnia br. modernizowaliśmy rozjazdy na stacji Nasielsk.

Roboty prowadzone były w ramach zadania „Wymiana rozjazdu S49 1:9 R-190 na podrozjazdnicach drewnianych na rozjazd UIC 601:9 R-300 na podrozjazdnicach betonowych w stacji Nasielsk”.

Efektem ekspresowo wykonanych prac jest poprawiony stan techniczny nawierzchni.

Back to top