Realizujemy kompleksowe inwestycje torowe, obejmujące prace ziemne, wykonanie podtorza, ułożenie konstrukcji nawierzchni (podsypka tłuczniowa, podkłady, szyny), a także precyzyjny montaż rozjazdów z uwzględnieniem układów geometrycznych i warunków eksploatacyjnych.
Doświadczenie i specjalizacja
W Zakładzie Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. specjalizujemy się w kompleksowej realizacji prac związanych z budową i modernizacją nawierzchni kolejowej. Nasze wieloletnie doświadczenie, nowoczesne zaplecze techniczne i wykwalifikowany zespół pozwalają nam realizować zarówno nowe inwestycje, jak i zadania modernizacyjne na istniejącej infrastrukturze kolejowej – zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa.

Zakres realizowanych prac
Przebudowujemy odcinki torów w celu dostosowania ich do współczesnych wymagań – wyższych prędkości, większych obciążeń osiowych i nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym. Wymieniamy zużyte elementy, wzmacniamy podtorze i korygujemy geometrię toru.
Prace te obejmują nie tylko wymianę szyn i podkładów, ale również dostosowanie przebiegu toru w planie i profilu. Dzięki temu poprawiamy komfort jazdy, podnosimy bezpieczeństwo i zwiększamy żywotność infrastruktury.
Optymalizujemy połączenia torów na stacjach, posterunkach odgałęźnych i innych obiektach inżynieryjnych, aby zwiększyć przepustowość i płynność ruchu.
Wymieniamy oraz modernizujemy najbardziej obciążone elementy infrastruktury torowej, instalując nowoczesne rozjazdy z napędami zwrotnicowymi, systemami smarowania i podgrzewania, co zwiększa niezawodność i ogranicza ryzyko awarii.
Modernizujemy przejazdy z uwzględnieniem standardów bezpieczeństwa – wymieniamy nawierzchnię, montujemy rogatki, sygnalizację świetlną i dźwiękową, a także systemy wykrywania przeszkód. Stosujemy różnorodne typy nawierzchni przejazdowych, w tym płyty betonowe, gumowe i kompozytowe.
Pełne wsparcie inwestycyjne
Technologie i materiały, które wykorzystujemy
- Szyny bezstykowe (np. UIC60, S49) – gwarantujące cichą i trwałą eksploatację.
- Podkłady strunobetonowe, drewniane i kompozytowe – dostosowane do różnych warunków technicznych.
- Podsypka tłuczniowa – zapewniająca sprężystość i stabilność konstrukcji toru.
- Systemy przytwierdzeń sprężystych – dla optymalnego połączenia szyn z podkładami.
- Maszyny torowe – pociągi PWP, podbijarki, oczyszczarki tłucznia, zgrzewarki, dźwigi kolejowe.
- Precyzyjna geodezja kolejowa – tachimetry, skanowanie laserowe, GPS/GNSS.
